Food Campista riippumaton ruoka-alan toimija – irtaantuu Olo Groupista
Food Camp Finland Oy on jatkossa henkilöomistajiensa ja Ari Tolppasen perheyhtiö Aristo-Invest Oy Ab:n omistama. Muutos mahdollistaa Food Campille uusia ulottuvuuksia, kuten ruokailukokemuksen muotoilun eli eating designin osaamisen vahvistamisen sekä verkostoitumisen laajasti erilaisten toimijoiden kanssa. Olo Group keskittyy omaan ydinosaamiseensa eli ravintolaliiketoiminnan kehittämiseen.
Food Campin omistavat jatkossa toimitusjohtaja Riikka Kannas, osakas Ani Ruuskanen, liiketoimintajohtaja Maija Niemelä, keittiömestari, Suomen Bocuse d’Or -edustaja Mikko Kaukonen ja uutena omistajana mukaan tulee sijoitusyhtiö Ari Tolppasen perheyhtiö Aristo-Invest Oy Ab.
– Olen todella innoissani tästä muutoksesta, jonka myötä olemme riippumattomia. Jatkossa voimme verkottua entistä laajemmin ravintoloiden ja muiden ruoka-alan toimijoiden kanssa. Fokuksemme on luoda asiakkaillemme inspiroivia kokemuksia laadukkaan ruoan äärellä paikasta, ajasta ja henkilömäärästä riippumatta, Food Campin toimitusjohtaja Riikka Kannas sanoo.
Food Campin tähtäimessä on tuoda eating design -ajattelu Suomeen ja lähteä kehittämään ruokailukokemuksen muotoilua suomalaisesta näkökulmasta. Avainasemassa tulee olemaan vaikuttajien verkosto, johon kootaan eri alojen ihmisiä, joita yhdistää rakkaus ruokaan. Alustavasti mukana ovat jo Satokausikalenterin toimitusjohtaja Natalia Salmela, kasvisruoan kokonaisvaltainen asiantuntija Satu Silvo, kansainvälisiä tuulia ja viiniasiantuntemusta tuova Riikka Sukula sekä visuaalisuutta ja kokemuksellisuutta edustava taiteilija Johanna Oras. Vahvana vaikuttajana verkostossa tulee olemaan yksi Food Campin omistajista, keittiömestari, Suomen Bocuse d’Or -edustaja Mikko Kaukonen.
Natalia Salmela uskoo tuovansa verkostoon vahvaa sesonkiajattelua, digitaalisen maailman trendejä ja kuluttajien toiveita.
– Food Camp on tehnyt upeaa työtä suomalaisen ruoka- ja ravintolakulttuurin kehityksen parissa. Halusin olla verkostossa mukana, koska meillä Satokausikalenterilla on sama visio: tuoda ruokapöytiin entistä enemmän uutta, innostavaa ja poikkeuksellista ajattelua. Koen, että voimat yhdistämällä luodaan valtakunnallisesti puhuttelevia ruokailukokemuksia, Salmela sanoo.
Riikka Kannas näkee, että verkosto voisi tulevaisuudessa riippumattomuuden ansiosta tuoda näkemyksen lisäksi arvoa myös suoraan asiakkaille.
– Ruokailukokemuksen muotoilua voi täydentää vaikka filosofi, joka ajattelee asiakkaan menulle ainutlaatuisen tarinan, Kannas visioi.
Kannaksen mukaan ilman Olo Groupia Food Camp ei olisi onnistunut täysin uniikin markkinapaikan luomisessa suomalaisella ruoka-alalla.
– Olen kiitollinen Olo Groupille ja erityisesti arvostamalleni kollegalle ja hyvälle ystävälleni Pekka Terävälle menneistä vuosista. Ilokseni yhteistyömme jatkuu kumppaneina, vaikka omistuspohja muuttuu, Kannas sanoo.
Lisätietoja:
Riikka Kannas
CEO, Food Camp Finland Oy
puh: 040 354 6331