Food Camp lähtee kaupallistamaan Silvopleen brändiä
Food Camp lähtee kaupallistamaan Silvopleen brändiä: tavoitteena mullistaa kasvisruokamarkkinat loistavalla maulla.
Food Camp on ostanut 45 prosenttia Silvopleen omistavan Satumainen Ravinto Oy:n osakkeista. Kaupan myötä Silvopleen brändi ja intohimo kasvisruokaa kohtaan sekä Food Campin vahva konseptointi- ja liiketoimintaymmärrys ruoka-alalla yhdistyvät. Tavoitteena on tulla markkinoille loistavalla Silvoplee-kasvisruoalla, jota löytyisi tulevaisuudessa myös kaupan hyllyiltä ja tiskeiltä.
Kasvisruoka on kasvattanut suosiotaan jo pitkään ja valikoimat ovat parantuneet merkittävästi. Markkinoilla on korostunut proteiinipitoisuus, ja ruoan maku ja ulkonäkö ovat jääneet usein toissijaisiksi.
– Ruokailu on holistinen kokemus. Ruokailun pitää tuntua hyvältä kaikilla aisteilla. Yrityskauppaa varten teimme taustatutkimusta, ja arviomme mukaan valmiiden kasvisruokien markkinassa on valtavasti potentiaalia erottautua loistavalla maulla ja esteettisyydellä, Food Campin toimitusjohtaja Riikka Kannas sanoo.
Food Campin palveluita ovat muun muassa gastro catering, ravintolatoiminta, food service -alan toimijoiden konsultointi ja kouluttaminen, ruokailuun liittyvien tapahtumien järjestäminen. Silvoplee on yksi Suomen tunnetuimpia ja vanhimpia kasvisravintoloita. Silvopleen omistaja ja ravintoloitsija Satu Silvo on tunnettu elävän ravinnon ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin puolestapuhuja.
– Me osaamme tehdä hyvinvointia edistävää ja loistavan makuista kasvisruokaa, Food Campilla on piinkova ruoka-alan bisnestaju sekä gastronominen osaaminen. Tämä avaa Silvopleelle aivan uusia mahdollisuuksia, joita tuskin olisimme ilman Food Campia nähneet, Silvo sanoo.
Lisätietoja:
Riikka Kannas
CEO, Food Camp Finland Oy
puh: 040 354 6331
Comments