Perheeseemme kuuluvat myös

Oiva-raportti

Tiedote: Food Camp avaa tilausravintolan Hvitträskin museoon

May 10, 2018

Hvitträskin museo Kirkkonummella avasi viime keskiviikkona 2.5. ovensa ilman ravintolaa, kun yhdeksän vuotta museossa toiminut ravintoloitsija lopetti ravintolanpidon. Hvitträskissä on ollut ravintolatoimintaa jo 1950-luvulta lähtien.

Museovirasto on kuitenkin löytänyt kumppanin, joka avaa ravintolatiloihin piakkoin tilausravintolan yksityistilaisuuksia varten; Hvitträsk on solminut vuoden sopimuksen Food Camp Finland Oy:n kanssa. Yrityksen liiketoimintaan kuuluu cateringin lisäksi ruokailuun liittyvien tapahtumien järjestäminen, konsultointi sekä koulutus. Food Camp Finland on osa Olo Groupia, johon kuuluvat myös Michelin-tähtiravintola Olo, Ravintola Emo, Ravintola Gösta Mäntässä ja viinien verkkokauppa Bottlescouts.com. Food Camp Finlandin yhtenä perustajana on monesti palkittu huippukokki Pekka Terävä.

Food Campin avainasiakasjohta Sarri Veijola uskoo, että Hvitträskin upea miljöö tuo lisäarvoa asiakkaiden erilaisiin tilaisuuksiin ja ruokailuhetkiin. ”Yrityksemme on olemassa, koska haluamme edistää ruokailukulttuuria ja yhdessä syömistä sekä luoda asiakkaillemme ikimuistoisen tunnelman. Hvitträskissä ruoka ja tunnelma yhdistyvät luonnollisesti kuvankauniissa miljöössä.”

Hvitträsk on valmistunut vuonna 1903. Kansallisromanttiseen tyyliin rakennettu talo on alun perin arkkitehtikolmikko Eliel Saarisen, Herman Geselliuksen ja Armas Lindgrenin itselleen Kirkkonummelle suunnittelema erämaa-ateljee ja asuinrakennus. Museona Hvitträsk avattiin vuonna 1971 ja valtion omistukseen se siirtyi 1981. Myöhemmin museo ja puistot kunnostettiin alkuperäiseen asuunsa. Sen piha on puistomainen ja muistuttaa englantilaista linnanpihaa. Alhaalla Vitträsk-järven rannalla on sauna ja uimaranta.

Riikka Kannas, CEO
Food Camp Finland